woensdag 19 november 2014

Heehoo, heehoo

***************************************************************************** ....het werk is weer gedaan! Hoewel Lynn volgens de geboortekalender pas rond 3 april as uitgerekend was, dachten wij dat het wel wat eerder zou kunnen gebeuren. Ze was vol en rond en had het al moeilijk om het extra gewicht mee te slepen. Zaterdagmorgen begon ze al te hijgen en te bibberen. Mijn agenda was eigenlijk vol met werkzaamheden voor die dag, om daarna volledig in dienst te staan voor Lynn en haar aanstaande kindjes.... Zondag zou Har en Esther naar de show in Luxemburg gaan en moest ik dus Andor en Ferra wassen en showklaar maken. Een beetje stress dus... Har en Fabienne hebben de boodschappen gehaald en ik heb gauw de 2 showgangers verzorgd. Daarna heb ik nog even geslapen daar ik dacht dat het een nachtbevalling zou worden (is het ooit anders geweest bij de Zenzi's? ;-)) Esther kwam bij ons met een pan lekkere zelfgemaakte soep maar ik had geen tijd om er uitgebreid van te eten want de eerste perswee zag ik komen. Esther was helemaal gelukkig dat ze deze bevalling mocht mee maken. Het was een bevalling volgens het boekje, het ging allemaal makkelijk en Lynn was heel relaxed. Alleen de laatste pup ging wat moeilijker, hij kwam in stuit en gaf halverwege geen milimeter meer toe. Ohhh nee het gaat toch bij de laatste niet fout? We hebben Lynn bij een perswee geholpen door een beetje aan de pup te trekken en ja hoor hij floepte eruit! Hij ademde ook nog dus alles was goed gegaan! Op 29 maart/30 maart tussen 20.00 uur en 2.00 uur zijn er 3 teefjes en 4 reutjes geboren. De dierenarts had op de echo 6 stuks geteld. De eerste volle nacht is voorbij en de kleintjes zijn erg tevreden en mama Lynn ook. ****************************************************************************************

Geen opmerkingen:

Een reactie posten